Adas servicepunt


                                         Kalibreren: waarom en wanneer?


Gebeurt er namelijk iets met de auto wat de radar(s) of camera(s) beïnvloedt, dan moeten deze opnieuw gekalibreerd worden. Soms gebeurt dat dynamisch, tijdens een testrit, maar steeds vaker moet dit statisch gebeuren met behulp van een kalibratiebord. Ook zijn er merken, waaronder Subaru, waar na een statische kalibratie nog een dynamische kalibratie volgt.

Wanneer een rijhulpsysteem gekalibreerd moet worden, verschilt enigszins per merk. Zonder uitzondering moet de frontcamera gekalibreerd worden na het vervangen van de voorruit.


                                                Hoe gaat dat kalibreren?


Het belangrijkste onderdeel van ADAS-kalibratie is het plaatsen van de kalibratietargets voor, naast of achter de auto. De meest bekende targets zijn de grote ‘ballenborden’, bedoeld voor het kalibreren van de camera(‘s). De vormen en afmetingen van deze targets zijn door de autofabrikant bepaald, net als de positie van het bord ten opzichte van de auto.    


                                                  Uitlijning van groot belang


De meeste ADAS-systemen moeten opnieuw worden gekalibreerd nadat er werkzaamheden zijn uitgevoerd die de geometrie van de ophanging beïnvloeden, zoals het vervangen van spoorstangeinden, draagarmen en veren /schokdempers

                                                 

                                                             Adas service


Bij ons kan u terecht voor het hele pakket: uitlijningen, kalibratie van camera’s en ADAS-systemen,programmatie.


                            Voor klanten- garage en carrosserie bedrijven.